Reklama

Pomoc agencji SEO – sposób na sukces w sieci

Co trzeba wiedzieć o agencji SEO?

Przedsiębiorstwa lub właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to podjęcie działań samemu. Nie dysponując doświadczeniem w problematyce SEO i nie monitorując regularnie informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w pracują tam także eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, grafiki czy copywritingu służący rzeczową pomocą w tych sferach.

Firma SEO – wybierz tę, która działa na rynku od lat

Agencji SEO w naszym kraju jest co niemiara. Na co zwrócić uwagę w toku doboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych i reklamowych, co roku rośnie, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona dużym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Przed sygnowaniem umowy warto zapoznać się ze studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami miała do czynienia. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach prac na nadchodzące tygodnie, a także przesyła sprawozdanie z wykonanych działań i ich następstwa.

Kolejna ważka kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o dodatkowe dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszukać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO czy o najważniejszych dla klienta usługach bądź artykułach, które zamierza wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO wybrać?

Przezornie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują typ współpracy z opłatą za uzyskany wynik. W takim systemie opłata odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To wciąż często proponowany model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt za pomocą łamania reguł ustalonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, w związku z tym solidna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby opracować skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszelkie wynikłe z niego zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo niższe.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]