Spoty reklamowe to zazwyczaj 30-sekundowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być prezentowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) lub przed filmami w kinach. W dobie wszechstronnego dostępu do sieci WWW doskonałym pomysłem jest także udostępnienie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, przed teledyskami na YouTube albo jako treści promowanej na Facebooku. Mnóstwo przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w internecie to najskuteczniejszy sposób na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają trzydziestu sekund i prezentują treści w bardzo okrojonej formie, przy ich produkcji ważne jest pomysłowe, niebanalne ujęcie prezentowanego tematu. Ze względu na to, iż bloki reklamowe w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach między programami, ich autorzy prześcigają się w pomysłach, jak przykuć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni też właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu zawodowców
Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (lustrzanki cyfrowe, drony, stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – montażu, korekty kolorów czy dźwięku. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają również profesjonalnych aktorów i lektorów. Bazą filmu reklamowego jest natomiast fascynujący scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zaskakujący kreatywnością, a czasem nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.