Reklama Strony internetowe Usługi

Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Nie zwlekaj! Sprawdź aktualną ofertę PBN w dobrej cenie.

Aby konsument dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zadbać o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla klienta artykuły. Lecz nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – użyteczne jako element szerszej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bo są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z elementów złożonej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba poświęcać mnóstwo godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie dodane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym rejestrze firm czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Następny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne przeczytania, rzetelne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z doradztwem finansowym, zdrowiem i doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO