IT Reklama

Filtry algorytmiczne i ręczne od Google

O co chodzi z filtrami Google?

Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na serwisy internetowe, które są stworzone niezgodne z wprowadzonymi przez Google wytycznymi dla twórców stron. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami kar – z filtrami ręcznymi lub algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.

Filtr Google i co dalej?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, algorytmiczne do momentu aż roboty sieciowe znów wejdą na naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.