Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Pomimo starań, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może mocno uderzyć w finanse firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.